Grått inne, grått ute

Dagens väder passar min sinnesstämning bättre än gårdagens gassande sol, hoppas det fortsätter så (jag vet, jag är typ den enda i hela sverige som inte vill ha sol idag).

 

Gårdagskvällen var ändå rätt skön med en öl på balkongen, lite kultiration på stereon, sedan cocoa tea... *I like* lagom smörigt för mig, är inte alltför förtjust i hardcore dancehall. Men jag blev trött tidigt och gick och lade mig... hatar att vara trött hela tiden.

 

Vill egentligen inte var här just nu, allt känns som en enda lång väntan. Ska jobba en vecka till *sucka högt*  och sen börjar min verklighet igen, ska bli skönt. Jag hoppas verkligen att vi får schemat och litteraturlistan nästa vecka så att jag hinner förbereda mig åtminstone litegrann.

 

Fördelar med att jobba nästa vecka:

  1. Får lön, pengar är bra att ha
  2. Hinner inte göra av med pengar, pengar är bra att ha
  3. Behöver inte få ångest för att jag inte städar när jag ändå är ledig, städning är överskattat och är man inte hemma behöver man inte besväras av stöket
  4. Hinner inte tänka så förbannat mycket
  5. Slipper försöka tänka ut roliga saker att göra med Lea, slipper gå till lekpark

 

Längtar mycket efter lite intelektuell stimulans, komma tillbaka, sitta i biblioteket, fika, träffa underbara människor (hoppas inte alla har trillat av nu under sommaren vi är ju så få kvar som det är). Dessutom kommer jag få mer tid till att träna, gå på gymet och svettas, känna mig nöjd med mig själv.  v37 öppnar simhallen också *längta*.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0