Here we go again

Jag kan inte säga att dagen har varit optimal ur sundhetssynpunkt. Till fukost fick jag iallafall i mig en och en halv knäckebrödsmacka med skinkost (bättre än bara kaffe iallafall). Lunch blev det ingen, istället en kalkonmacka och kaffe. Som tur var hade jag varit förutseende och köpt två clementiner innan jag drog iväg så en sådan satte jag i mig medan jag väntade på bussen.
Tyvärr blir det McDonalds till middag, men det är en förutsättning för att kunna åka iväg och handla rikitg mat. Vi har varken tid att laga mat innan eller efter och som tidigare nämnts är den här förorten jag bor i inget mecka för uteätande direkt.

Så nu är det dags att ta tag i det där igen. Nya rekommendationer för höstterminen blir således:

1. matlåda varje dag (åtminstone bra för ekonomin och en bra anledning att faktiskt laga middag hemma)
2. Minst en frukt om dan
3. Bara en kopp kaffe om dagen (blir nog den tuffaste att hålla men viktig för att ekonomin ska gå ihop)
4. Frukost varje morgon...

Nu jävlar... he he



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0