Jag säljer min kropp för pengar

Men idag orkade kroppen inte riktigt med längre. Trots vitaminer och ipren fick jag ett mindre anfall när jag väl kommit till posten. Mina ben blev darriga, alla bakgrundsljud försvann på ett väldigt filmiskt sätt och världen blev rätt suddig. Kände att jag var på väg att svimma.

En vanlig dag med vanligt mycket post kanske jag hade kunnat bita ihop och jobba ändå men idag var det oändligt mycket post och ett arbete i långsam takt existerar inte sådana dagar.

 

Jag stannade ändå kvar ett par timmar för att hjälpa en stackare som var tvungen att gå ut med mitt distrikt. Inte för att jag fick skuldkänslor eller så för att jag gick hem utan mer för att jag tyckte synd om honom. Jag vet hur överjävligt det är att gå ut på ett nytt distrikt en kaosdag och mitt är inte det lättaste heller. Han kommer säkert vara ute hela dan idag.

 

Fredrik Reinfelt borde läsa min blogg och fundera på hur folk skulle må om de fick ännu lägre sjukersättning och fler karensdagar. Jag har inte ens råd att vara sjuk som det är nu...

Men iofs bara folk går till jobbet är det väl ett lyft för ekonomin. Den ständigt närvarande ekonomin...


Kommentarer
Postat av: Strukturalisten

I like this, read Fredde read!

2005-08-18 @ 14:46:15
URL: http://www.strukturalisten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0