Nytt liv

Det känns nästan som om jag har fått en andra chans. Vet inte hur jag ska kunna beskriva det på annat sätt. Livsglädjen håller på att återvända och jag ser allt lite mer positivt (trots att jag i grunden är en rätt  pessimistisk människa).
Det enda som hållit mig på benen de sista tre veckorna på jobbet är vetskapen om att det inte skulle vara för evigt. Jag kan bara tänka mig vilken ångest det måste vara att veta att man måste gå tillbaka dit dag efter dag, år efter år. *ryser*


Idag ska jag tillbaka till studierna. Det blir kul att träffa alla (eller de som är kvar åtminstone) och få sätta igång hjärnan efter sommarens koma. Så idag ska jag införskaffa kurslitteratur (det mesta på biblioteket hoppas jag), betala kåravgift och gå på en föreläsning.
I morgon har vi inga föreläsningar så då är det shopping som gäller *tjoho*!  Måste handla ryggsäck (till mina tunga böcker) smink (till mitt tunga ansikte ha ha) och stuprörsjeans (bara för att jag är så snygg i dem).

Kommentarer
Postat av: Remiailin

Good site! Good anti-spam protection of guestbook! Keep it up!

2010-04-19 @ 08:55:46
URL: http://remiailin.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0