Bokat julbord

Fick lite panik när jag insåg att det är nästa helg mina föräldrar kommer hit så jag skyndade mig att boka julbord. Det fick bli Clas på hörnet i år igen, men det var ju mysigt förra gången.

MMmm, jag älskar lördagar. Iallafall just nu.
Lillskrutt kollar på superhjältarna, älsklingen tapetserar och jag får sitta helt ostört vid datorn :-)
Innan har vi varit och handlat lite och så har vi fikat. Jag åt en underbar kardemummamuffin med vanlijkräm i och lite svartvinbärsté.  Det känns lagom lyxigt en lördag eftermiddag.

Till middag blir det oxfilé med pommes och haricot verts och bearnaisesås. Kanske en klick vitlökssmör. Och så har älsklingen köpt hem en ny whisky som jag ska provsmaka (bara liiiite) ikväll när skruttis har somnat.

Kommentarer
Postat av: stina

den klassiska helgmaten.. vilken mysig lördag du verkar ha/ ha haft.. Min har varit sådär, har jobbat i tio timmar. På min hatavdelning, tråkdamavdelningen. Suck...

2005-12-10 @ 19:40:51
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: lellelii

Det låter ju som en alldeles förträfflig familje lördags nöje, så som jag önskar att jag har nån gång i framtiden... fast just nu håller jag mig till krogen på lördagar... det är mitt favvonöje... men så är jag endast 21 år också.. =)

2005-12-10 @ 21:07:18
URL: http://lellelii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0