Pinsamt TV program

Jag kollade igår på En del av Rosenberg - Sveriges val i fyran. Jag kan ärligt talat säga att jag tyckte det var plågsamt att titta på skiten, så efter två tredjedelar orkade jag inte se mer.

jag förstår inte riktigt vad poängen med programmet var.
För mig liknade det nån slags "på safari i läskiga förorten södertälje reportage".
Det var en orgie i fördomar och anonyma "svenskar" på stan fick uttala sig om hur hemskt Södertälje blivit och deras uttalanden fick dessutom stå helt oemotsagda.

Det mest talande men ändå sorgliga citatet kom ändå från herr Rosenberg själv som konstaterar att Konsum i Ronna lagts ner till förmån för en annan affär (som jag inte kommer ihåg namnet på) där de inte har något "normalt sortiment" samtidigt som han håller i en burk med "exotiskt" innehåll.

Om de nu absolut vill göra ett program om segregation kan de väl ta upp Danderyd eller nån liknande förort, de måste väl vara segregerade om något.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag såg bara trailen, men fasade för just detta. Och han ska vara en av våra bättre journalister i sverige, och får otroligt bra programtid. suck.

2005-12-29 @ 11:11:19
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Mocca

*harkel* det där var del ett av tre *L*
ge det en chans till!
/M

2005-12-29 @ 19:18:32
URL: http://mocca.blogg.se
Postat av: Sandra

Ronna Livs heter butiken. :P

2006-12-24 @ 22:29:34
URL: http://inatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0