Realitycheck

Det är ganska skönt att komma ut i verkligheten när man suttit instängd i skolan för länge.
Igår jobbade jag och det ska jag göra idag med.
Vad betyder det? JO att jag definitivt kommer spräcka deadline för kommunartikeln. Men det skiter jag faktiskt i. Jag hade inte strävat efter VG iallafall.

Jag måste helt enkelt jobba, det är min motivationshöjare och motivation behöver jag verkligen just nu.
När jag jobbar känner jag alltid att det var rätt val att börja plugga. Att jobba som brevbärare resten av livet känns verkligen inte lockande. Sen är det ju skönt att få lite extra pengar.
När jag inte jobbar har jag inga pengar och att vara pank är jobbigt.
När jag har pengar är det lättare att plugga.

jag vet inte riktigt hur det hänger ihop men det känns bra att jobba iallafall.
Sen är det faktiskt ganska skönt med lite kroppsarbete nån gång ibland (när man kan välja själv). Igår somnade jag som en stock när vi kollade på efterlyst. Och så utvilad som jag känner mig idag var det längesen jag var...
Nu bär det av till posten!
Over and out

Kommentarer
Postat av: stina

Ajabaja, inte fuska.. nej sskoja bara.. jag o jennie irrade omkring, typ 11:57 och letade efter den där jäkla inlämningslådan, eftersom det var helt tvunget att lämna in den där jjäkla artikeln i "fysisk" form. För att citera jennie: "Varför har vi den där jäkla elektroniska inlämningslådan över huvud taget?" Aja, nu har jag suttit i pisskolan i fyra timmar och läst etikhäftet. tråkigt, tråkigt, tråkigt.. Men nu ska jag åka iväg till ikea och handla upp pengar jag igentligen borde viga åt julklappar. Trevlig helg!

2005-12-02 @ 16:27:57
URL: http://girle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0