En fluga i taket

Just nu sitter det en fluga i taket och tittar på mig. Eller den kanske inte alls tittar, jag tror att den kanske sover. Vilket inte är så konstigt i den här värmen. Allt är nästan tyst här hemma förutom några tunga snarkningar och andetag från två olika håll. Familjen har däckat helt enkelt. Tangentbordets knatter låter ovanligt högt nu när det inte dränks i de vanliga vardagliga ljuden. Undrar om värme har någon slags ljuddämpande effekt? Jag hör just ingenting, inga ljud utifrån trots att vägen går precis utanför huset och även om bussarna går enligt sommartabell så har de väl inte tagit siesta? Nu ska jag försöka väcka dottern och se om hon vill äta en något försenad lunch. Men vad gör det, vi har ju semester...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0