Vad gör man en lördag med dåligt väder?

Jo man tar med sig ligisten förstås och åker till Junibacken tillsammans med annan mamma med ligist.

Det var längesen vi var där. Och ännu längre sedan vi träffades allihop. Det blev ju inget sist på Skansen eftersom jag var tvungen att joba så länge på skitjobbet (*suck* vill försöka att inte tänka på stället under helgen iallafall).

Så nu blir det av. Det är jobbigt att vi träffas så sällan, men är det inte så att sina riktiga vänner har man kvar ändå, även om man bara träffas en gång i halvåret typ? Jag tror det...

 

Igår var en ganska trevlig dag iallafall. Efter jobbet följde jag med på en afterwork-öl på Viking. Solen sken och vi hade allmänt trevlig och en öl blev till två (och en halv) så jag kände mig lite snurrig när jag skulle hem sen men det gjorde inget.

Vi åt tacos till middag. (måste komma ihåg att prästost är jättegott till tacos! bättre än texmexost) gott, gott fast kladdigt som vanligt. Sen satt vi på balkongen en stund och drack en cider (dry lime, Halmstadcider, mitt tips till er som tycker att cider kan bli lite sötsliskigt, den var underbar!), pratade lite, kollade i nya IKEA katalogen och eldade ljus i våra lyktor.

Älskar när det är mörkt på kvällarna, fast det får ju gärna vara lite varmt också förstås. När jag blir gammal ska jag emigrera till Spanien och ha ett litet hus med veranda där jag kan sitta i min korgstol och röka cigarr.

Nu måste jag hälla i mig en kopp kaffe till och göra i ordning lilltjejen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0