Moddar

Darkangel använder sig av ett skojigt begrepp - moddar. Det är moderater hon menar.
Fast jag tycker att det är lite missvisande. Jag tänker på mods med snygga kläder och sjysst musiksmak.

Jag tror inte att moderater har speciellt bra musiksmak. De lyssnar nog mest på klassiskt, på sin höjd lite jazz när de ska festa till det (nä jag har inga fördomar! ) jag gillar iofs jazz också men jag tror inte att de lyssnar på Thelonius Monk, snarare vad heter hon Ravi Shankars dotter? *tänka* Norah Jones!

Fast visst vore det coolt om Carl Bildt var lite punk längst inne i själen? han kanske har ett hemligt (ljudisolerat) rum i sin östermalmsvåning där han stänger in sig och lyssnar på sex pistols på nätterna.... vilket scoop

Jag har dock rätt svårt att tänka mig att Fredrik Reinfelt lyssnar på the who, det kan han helt enkelt inte göra, för mig är han och kommer alltid vara den ledsna hötorgsclownen.
fege fredrik

Kommentarer
Postat av: Darkangel

Amen va söt han är!

Uttrycket moddar har jag stulit från någon. Tror att det var Linda Skugge som använde ordet först.

2005-10-27 @ 17:42:15
URL: http://pyret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0