Trögstartad

Klockan är redan ett och än har jag inte gjort mycket av det jag skrev upp på listan. Tvättat har jag iofs gjort men det är ju inte så jobbigt.
Istället har jag surfat runt på familjeliv och allt för föräldrar och skrivit meningslösa inlägg i olika trådar.
Jag har också lyssnat på Helt off några varv på repeat och hypokondriker som jag är tror jag att jag har drabbats av babylonsjukan.
Jag har läst aftonbladets ledare och blivit glad. Även läst krönikor av Carlos Rojas Beskow (som min kursare Pär tycker är överskattad) och blivit ännu gladare.  Och otroligt nog är jag inte ett dugg missunsam över att han fått jobb i mediebranschen utan utbildning, tycker faktiskt att det behövs fler sådana i medierna (jag kanske, räcker upp en hand och vinkar desperat, aftonbladet anställ mig!)
Sen har jag läst krönikor av Eva-Emma Andersson och upprörts över att vem som helst tydligen kan få jobb på aftonbladet. (så konsekvent är jag minsann).
Kollat mammakläder tradera har jag också gjort (jag vet att jag är sjuk i huvudet för jag är inte ens gravid)
Sen har jag även surfat runt på hemnet och förfasat mig över stockholms huspriser, i nuvarande takt kanske vi har råd med en liten, liten villa nån gång närmare pensionsåldern.
Dessutom har jag stört mig en hel del på att aftonbladets webbsite är ovanligt trög idag.

Sammanfattning:
Nu sitter jag alltså här och drömmer om ett litet hus, jobb på aftonbladet, dreads, en växande mage och fler feminister. Kanske ska skriva en femårsplan eller ett manifest? Eller kanske ska jag bara ta tag i den där förbannade städningen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0