vart tar man en bror?

Oj, oj.... MIn bror som är 19 ska komma hit och hälsa på. Kul, kul, det är bara ett problem. Han vill säkert att vi ska gå ut och parta loss.
Men vart tar man sin 19:årige bror om man vill parta loss i stockholm. Det var så länge sen jag var under 20 att jag inte har nån som helst koll på åldersgränser.
Det andra problemet är att jag går ut så sällan att jag inte har en aning om vart man ska gå. Det bästa vore om det var nån sjysst spelning eller så nånstans. Livemusik klarar jag av.
Klubbliv, nja. Jag har en förmåga att känna mig obekväm. Gillar inte att strutta runt i för små kläder och frysa i nån kö. Gillar inte heller att prata med obekanta människor som inte skulle pratat med en om det inte var för att de var stupfulla och småkåta *ryser*
Jag skulle vilja gå till nåt ställe där man kan visa sig i sneakers och osminkad. Finns det? Gärna där det serveras (väldigt) billig öl och spelas grymt bra musik.
Kom med förslag, jag är smått desperat!

Kommentarer
Postat av: Christofer

Mitt område.
Klassiker: Carmen, Tjärhovsgatan, Södermalm.
Billiga drinkar: Måndagar på Vampire Lounge, Östgötagatan, Södermalm.
Sommarens mest hysteriska bar: Skeppsbar - normalpris på öl - öppet till 3 alla dagar ingen entré, Skeppsbron 44 Gamla stan. (Efter 01.00 sänks prist på Debaser som ligger runt knuten, efter 02.00 är det gratis...)

2005-10-31 @ 12:00:58
URL: http://dagensord.blogg.se
Postat av: Catya

Tidsfördrif - Regeringsgatan 88? Bästa stället i stan. *tycka*
Medusa - Gamla stan? Rock.
Blå korn - Gamla stan, vete fasiken om det ligger kvar.
Kellys - Medborgarplatsen. Sjukt billig öl. Rock. :)
Anchor - Sveavägen, en bit från Odenplan. Rock.
Flyt/Sjöhäxan - Slussen.
Mondo, Debaser.. Finna massor. :D
Kollat www.aos.se?

Fast, jag har noll koll på åldersgränser tyvärr.

2005-10-31 @ 12:59:27
URL: http://catya.webblogg.se
Postat av: Anna

OK,
Har kollat upp lite. Medusa (som jag gillar starkt) har åldersgräns 20 på helgerna, Debaser och Mondo likaså :( Carmen känns lite som ett tentaölshak men det kan ju funka kanske, samma sak med Kellys och Anchor är för långt ifrån söder (näää jag är inte inskränkt ha ha)
Finns det ingenstans med sjysst livemusik? Eller.... såg att det skulle vara soundclash nånstans i helgen men min bror är inte så förtjust i Reggae, mer rockkille

2005-10-31 @ 13:40:05
URL: http://litenoettrig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0