Birgitta Olsson vs Gudrun Schyman

Lyssnade med ett halvt öra på morgonTVs debatt mellan Gudrun och Birgitta.
Gillar båda två men skulle hellre rösta på V än Fp. Fi kommer nog aldrig få en röst av mig.
Gillar förslaget med 6 timmars arbetsdag men tycker det är lite läskigt med så många radikalfeminister i ett och samma parti. Deras synsätt påminner ganska mycket om sekterism av samma slag som kan hittas i bland annat frikyrkorna och Livets Ord. "Vi har rätt och alla andra har fel" är ingen bra utgånspunkt för debatt. Synd att Ebba hoppat av hon tillförde nog en hel del balans även om jag inte alltid håller med henne i sakfrågor.
Dessutom har jag svårt att tro att queerteori kan finna något stöd i dagens politiska klimat, i teorin tycker jag att det är logiskt att hävda det biologiska könets obetydlighet men samhället är nog långt ifrån redo för en queerteori i praktiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0