Läser krönikor

Jag gillar krönikor, iallafall om de är bra.
Idag gillade jag Helle Kleins ledare i aftonbladet. Såg inte hela partiledardebatten (kollade på mitt favvoprogram Rallarsving istället) bara lite på slutet, men tydligen var det inte mycket att hänga i julgranen ändå. Fast partiledardebatter brukar väl sällan vara det.

Tycker Maud Olofssons eviga upprepande av mantrat "allians för sverige" lät något konstlat. Överhuvudtaget tycker jag själva namnet "allians för sverige " låter mer som någon lätt nynasistisk organisation eller kanske en kusin till Ny Demokrati (fast det kanske inte är så långt ifrån?).

Hur fredrik Reinfelt och polarna kunde få så höga betyg i SIFO undersökningen (iofs bara 300 av 1000 utfrågade som svarade)  har jag väldigt svårt att förstå. Men jag har ju aldrig varit nåt fan av dem heller...

Jag väntar fortfarande på svaret på frågan : hur kommer en borgerlig politik ge fler nya jobb?
Om "alliansen" ska lyckas hålla sin populariet ett helt år till så blir det nog svårt att fortsätta slingra sig i just den frågan iallafall.

En annan av aftonbladets krönikörer som jag faktiskt har omvärderat är Eva-Emma Andersson.
jag tycker inte om henne, det gör jag inte,  i nio fall av tio tycker jag fortfarande att hon resonerar som en naiv snorunge, men det är ändå kul att läsa hennes krönikor.
Enda anledningen att jag inte gillar henne är nog om jag tänker efter ren avundsjuka. Jag hade gärna tagit chansen att skriva krönikor för aftonbladet när jag var 20, nu är jag inte det men drömmer ändå.  Förlåt Eva-Emma, jag är bara bitter och missunsam, jag tycker du är bra!

Min tredje och sista favorit för tillfället får bli Linna Johansson på Expressen, enbart för att hon tycker som jag i amningsfrågan. Det borde vara valfritt om man ska amma eller inte. AMEN!

Kommentarer
Postat av: Mortenbenedicte

Advice about How To Lose Weight Effectively and Safely-Different Weight Loss Diets-Choose the Diet that Suits You.

2008-08-22 @ 13:39:39
URL: http://mortenbenedicte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0