Rastlös igen

Jag har inte läst någon kurslitteratur alls den här terminen. Sånt ger mig ångest.

Ok jag har läst några sidor i några utvalda böcker men alltså det räknas inte.
Så istället för att bröja läsa (ska göra det i morgon) så sitter jag här.
Men i morgon ska jag plugga ordentligt hela dan, och träna förstås.... duktig flicka.

Seminariet gick bra iallafall. Man lär sig av sina misstag. Tycker bara att vi borde få mer övning i att göra misstag. Alldeles för lite praktik med tanke på att kursen heter praktisk journalistik. Jag får väl öva själv (yeah right! utan deadline gör jag absolut ingenting, det är väl så det funkar)

Kommentarer
Postat av: Jia

Disciplin är det svåraste men i slutändan brukar det gå bra i alla fall. Åtminstone om man får tro resultaten.

2005-09-05 @ 14:50:43
URL: http://jia.blogg.se
Postat av: Strukturalisten

Akademins fel är att man måste kunna referera till andra. Hade inte det funnits så hade man inte behövt läsa så många böcker utan kunnat kolla vad som låg i ens fronesis i större utsträckning.

2005-09-06 @ 08:46:59
URL: http://www.strukturalisten.blogg.se
Postat av: Anna

Förtydligar mig lite. Jag har inga problem med att läsa böcker, där är det inte så jättemycket fel på disciplinen (har bara inte kommit igång än he he) men när det gäller praktiskt övande så gåååååår det bara inte om jag inte har en deadline och vet att någon kommer bedöma det jag gör. Att öva på att sätta rubriker utan att någon rättar en är ju.... helt meningslöst.

2005-09-06 @ 09:01:34
URL: http://www.litenoettrig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0