TjockisTV

Ikväll är det biggest looser på TV, riktig förnedringsTV men jag kan inte låta bli att titta på det och känna mig smal och sund där jag sitter i soffan och äter...nåt (mackor kanske?)
Mmmmm, jag är elak och hemsk men jag tycker det är äckligt att väga 150 kilo och jag kan inte förstå hur man kan tillåta sig själv att bli så fet. Ska jag säga som alltid har haft problem med vikten, snacka om dubbelmoral.
Jag har iallafall aldrig vägt 100 kilo.

Apropå vikt så vägde jag mig i simhallen idag, det var väl typ ett halvår sen sist.
Vågen är inte min vän.
Det var ungefär som jag trodde, 2,5 kg mindre än innan sommaren men jag hade väl hoppats på ett par kg till. I vilket fall så spelar det ingen roll, det är klädstorlekarna jag bryr mig om. Jag skulle gärna väga 100 kg om jag kom i en strl 34 ha ha.

Fick lite ångest när jag var och fikade också (även om det var väldigt trevligt). Det är inte kul att sitta bredvid de två smalaste människorna man känner. Vid sådana tillfällen kan jag nästan tänka mig hur det känns att väga 100 kg fast jag bara väger 60. 
Jag är sjuk i huvudet.

Jag vill gå ner 8 kg.
Det kan jag nog bara drömma om *sucka*
Ja det är väl inget självändamål men ändå.... alla har vi olika intressen.

*komma ihåg* Inte väga mig oftare än 1 gång/månad mer ångest än så vill jag inte ha.


Kommentarer
Postat av: Rita

Jag har åxå lyckan av att inte behöva tänka på varken vikten, eller vad jag stoppar i mej!
Förnedrings tv,, nja, dom har ju själva valt ställa upp på eländet!

2005-09-13 @ 23:41:26
URL: http://www.atir.blogg.se
Postat av: Mio

Det är väl bra att de som nu väger över 100 kilo försöker gå ner i vikt? Även om jag personligen inte tycker att det är så smakfullt att göra det i ett kasst dokusåpa-program.
Att tillåta sig att bli fet är väl ungefär samma sak som att tillåta sig att göra andra destruktiva saker mot sig själv, få anorexi, knarka, röka, skära sig eller vad som helst? Varför gör man såna saker? Jag anser att de flesta överviktiga lider av ett missbruksproblem och inte är lata, dumma eller liknande. Så varför skall man förakta dem för att deras missbruk leder till nåt som ses estetiskt avvikande?

2005-09-14 @ 10:33:21
Postat av: Anna

Jag tycker det är äckligt med någon som sitter nerkissad och aspackad på en bänk också.
Vill man inte vräka i sig behöver man inte. Jag fortsätter tycka det är äckligt.

2005-09-15 @ 07:19:56
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Mio

Fördomar är äckligare än fett.

2005-09-20 @ 02:19:56
Postat av: Anna

den som är fri från fördomar kan kasta första stenen ha ha

2005-09-20 @ 07:05:12
URL: http://litenoettrig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0