Bokutmaning

1) En bok som förändrade ditt liv?
Gör inte alla böcker det? På ett eller annat sätt. Jag kan inte säga någon bok som haft någon livsavgörande inverkan på mitt liv, men En blomma i afrikas öken av Waris Dirie fick mig att känna stor sorg över alla de kvinnor i världen som tvingas leva med könsstympning.

2) En bok du läst mer än en gång?
Nästan alla böcker jag har hemma. 1984 är en favorit jag läst rätt många gånger (fast det var längesen sist, kanske på tiden med tanke på dess kusliga aktualitet). Sagan om ringen triologin har jag också tröskat mig igenom ett par gånger. Liksom alla Unni Drougges böcker. Listan kan göras lång...

3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Bibeln, det är nog enda chansen jag skulle ha att verkligen ta mig igenom den från pärm till pärm

4) En bok som fick dig att skratta?
Oj, vad svårt. Men Fredrik Lindströms Vad gör alla superokända människor hela dagarna fick mig nog att dra på smilbanden ett par gånger...

5) En bok som fick dig att gråta?
Oj, jag gråter så lätt så det blir svårt att välja, men Pojken som kallades det var riktigt jobbig bitvis.

6) En bok du önskar hade skrivits?
10 steg till evig Fred

7) En bok som inte borde skrivits?
Svårt. Alla böcker har väl skrivits med ett syfte och även om jag eller någon annan tycker att de är dåliga, hemska eller rent av vidriga så kan jag inte säga någon bok som inte borde ha skrivits.
Varje bok har förändrat världen på något sätt, även om det bara var för människan som skrev den. Att säga att en bok inte borde ha skrivits skulle vara som att säga att händelser i historien inte borde ha skett, vi vet inte vilken påverkan det skulle ha haft på världen, the butterfly effect typ...

8) En bok du just nu läser?
Ingen faktiskt, men den jag läste senast var Bokhandlaren i Kabul. Den var sådär, ganska lättläst men inte så speciell.

9. En bok du tänkt läsa?
En sexists bekännelser

Det är meningen att jag ska skicka vidare utmaningen till fem andra bloggare, men jag lämnar det öppet till var och en som vill att ta den. Varsågoda!

Kommentarer
Postat av: johanni

hej förlåt jag hann inte med något till augustinumret men jag funderade kanske på om jag skulle skriva något om popfestivalen popdakar som är 2 september på universitets området. hur låter det?

by the way så måste jag sno de där bokfrågorna från dig och ha med på min blogg någon gång snart framöver...

2006-08-10 @ 00:18:40
URL: http://www.orerik.blogspot.com
Postat av: Anna

Det är lugnt, det var mest en chansning. Popdakar låter skitbra, den har vi ju redan puffat för i kalendariet. Vi kanske kan skicka dit nån att ta lite sjyssta bilder också (om du inte vill göra det själv förstås).

2006-08-10 @ 13:10:29
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Fredrik

Fredrik Lindströms Vad gör alla superokända människor hela dagarna är så jävla bra alltså. :) Skrtattade jättmycket när han skrev om "Kärringarna på Åhlens" haha :)

Må FINT

2006-08-14 @ 22:05:18
URL: http://freddan888.blogg.se
Postat av: Rasmusgunhild

Great work! It very impressive. Your web site is helpful. All the best!

2010-01-19 @ 09:12:08
URL: http://rasmusgunhild.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0