Läskiga tågvärdar

Shit, jag är fortfarande lite skakis. När jag klev av tåget på centralen i morse var jag lite sen av mig, jag hade kameran med mig eftersom jag hade tänkt göra min dag i bilder så jag stannade på perrongen för att försöka fånga den vackra soluppgången (fast det gick inte så bra).
När jag sedan gick ner höll jag på och krocka med en kille som skulle upp, han hade bråttom till sitt tåg. Men han kom inte så långt. Han blev nämligen stoppad av en vakt som ville att han skulle visa sitt SL-kort. Jag hörde hur irriterad han var och killen sa något om att han måste hinna med tåget. Då ställer sig vakten i vägen och säger något (hör inte vad). Jag hör den unga killen säga någon om idiot sedan smäller det. Vakten knuffar in killen i väggen och trycker sedan upp honom mot väggen. Jag står på andra sidan spärren då så jag hör inte vad de säger. Den unga killen skriker till vakten att han ska släppa honom och då hör jag vakten prata om "våld mot tjänsteman". Ett helt gäng andra vakter kommer då springandes mot paret. Jag rycker fram min kamera och börjar dokumentera alltihop eftersom jag var övertygad om att den unga killen skulle bli misshandlad.
Då börjar den förste vakten gå mot mig och undrar om jag vill ha en närbild. Eftersom han lät väldigt hotfull så tyckte jag det var bäst att dra mig därifrån.

Vad är det för folk som jobbar som biljettkontrollanter egentligen?? Jag undrar bara...

Kommentarer
Postat av: Stina

fan vad creepy. det är väl samma sorts folk som är väktare o krogvakter = de som ville bli poliser men som är misslyckade och inte kom in.

2006-12-18 @ 19:09:27
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Anna

det enda som är bra med det är väl att de inte lyckades ta sig in på polishögskolan

2006-12-18 @ 19:51:56
URL: http://litenoettrig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0