Partiledardebatt vs Elle-galan

Jag är inte helt säker på att jag hängde med i allt som sades under gårdagens partiledardebatt. Som vanligt när jag blir engagerad och håller med eller tycker folk är dumma i huvudet börjar jag debattera själv hemma i soffan, vilket kan leda till att jag missar väldigt mycket av det som sägs i TV rutan. Politikerna tar ju liksom inte hänsyn till att jag också måste få prata *hrm*

Det roligaste var iallafall att Göran Hägglund skulle envisas med att prata i sport-termer och relatera till OS hela tiden. Vid ett tillfälle utspelades följande dialog (för er som möjligtvis kollade Elle galan istället)

Hägglund: ...det vore ju som att låta skidlöparna åka med ryggsäckar på sig, fyllda med tegelstenar
Peter Eriksson: ...men du vill ju att de ska åka åt fel håll...

Jag får erkänna att jag valde partiledardebatten framför Elle-galan som kändes rätt trist, men jag lyckades zappa förbi i pauserna.
Intressant att Petter (som var prisutdelare) kallade sig för galans "urbana inslag". Japp, från ghettot södermalm. Tillåt mig småle : D


Kommentarer
Postat av: Mocca

*S* va sa dom mer för roligt?!
Usch jag var en väldigt oengagerad samhällsmedborgare igår och tittade på OS ist.
*skäms*
Näää föresten...dumma, dumma OS!

2006-02-20 @ 19:54:27
URL: http://mocca.blogg.se
Postat av: christofer

Petter blir bara ett mer och mer irriterande inslag...

2006-02-21 @ 03:17:55
URL: http://dagensord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0