Vad händer för skit idag då?

Mmm, känner mig skön när jag sitter här framför datorn. Älsklingen sover och lillälsklingen kollar på barnprogram. Ute snöar det men det gör inget för jag har en stoooor kopp kaffe framför mig och tänker inte gå ut i onödan.

Jag tror jag ska göra som Sanna och ta till mig epitetet livsnjutare *s*. För jag njuter verkligen av livet just nu.
Jag njuter av att dricka en öl i soffan medan älsklingen sitter och leker DJ med sina gamla vinylskivor.
Jag njuter av att gå omkring i myskläder halva dan, och ligga i sovrummet och titta på TV med hela familjen i sängen. (Idag är det störtlopp)
Jag njuter av att göra en god frukost och äta den så länge jag kan medan jag läser bostadsbilagorna.
Jag njuter av lukten av mitt nystädade hem och ljudet av nya fräscha tulpaner.
Och så njuter jag förstås av alla gosiga kramar jag får av min lilltjej.

Egentligen behövs det inte så mycket. Jag tror inte att jag skulle njuta mer om jag hade en femmiljonersvåning eller obegränsat klädkonto. Ibland måste man stanna upp och bara uppskatta det man har. Annars skulle ju livet vara helt meningslöst...

Kommentarer
Postat av: stina

du har så rätt. jag njuter av min lediga helger. Jag blir jättglad när jag vaknar rnt halv tio och har heeela dagen framför mig. Dricka gott te o käka honungsmackor. Tittar på nyhetsmorgon där lena nyman är lördagsgäst. Jäklar vad det är krut i kärringen!

2006-02-18 @ 10:32:26
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Mocca

Du har så rätt
Det "lilla" i tillvaron är dom största guldkornen :)

2006-02-18 @ 13:23:18
URL: http://mocca.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0