Väntar på domen

eller, äh, egentligen väntar jag på att de ska ringa från jobbet och säga att jag ska jobba idag... men det verkar inte så.

Inte för att jag har någon som helst lust att jobba en dag som denna då det är snålkallt, glashalt och jag är allmänt snorig och jävlig. men vad ska jag annars göra? Och jag skulle behöva pengarna.

Det gjorde ont i hjärtat att lämna lillskrutt på dagis i morse. De hålelr på och målar om så den här veckan är hennes avdelning uppdelad på en massa andra avdelningar. Hon var helt förtvivlad när vi inte gick in genom den vanliga ingången. Grät och klamrade sig fast vid mig och ville inte att jag skulle gå. Jag hade stor lust att vända i dörren och säga, nej vi går hem igen, lägger oss i sängen och kramas och kollar på pippi Långstrump. Kan man göra så?

Jag får väl bara hoppas på att det blir bättre i morgon, att hon har kul med sina kompisar och glömmer bort att vara ledsen.... min skrutta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0