På jakt efter matrumsmöbler

Finns det nåt svårare än att hitta ett snyggt bord och några stolar? Att leta taklampa var en bit kaka i jämförelse.
ALLA möbler ser exakt lika tråkigt enformiga ut. Rektangulärt bort i ek, stolar med stoppad sits, sits i läder, överdrag i tyg, fyrkantiga och kantiga och oerhört tråkiga!

Jag kan fortfarande inte släppa tanken på Y-stolarna, men över 5000 styck?? eh, jag överväger alternativet (vilket betyder att jag är rätt knäpp som kan tänka mig att lägga ut 20 000 på stolar) men det bästa vore nog att köpa dem begagnat, det kräver dock lite research.

16122-381
 Bild från Svenssons i Lammhult

Såhär ser drömstolen ut!

Bord är ännu svårare att hitta. Helst vill jag ha ett runt men då finns helt plötsligt INGENTING att välja på. Sveriges möbelfabrikanter verkar ha bestämt sig för att matbord ska vara fyrkantiga, punkt.
Det här har jag iallafall hittat på Mio. Dyrt men i jämförelse med stolarna är det ingenting ;).

16122-380
Bordet Oden

Nu ska jag dricka kaffet och surfa runt efter mer möbelinspiration...



Kommentarer
Postat av: Lars Anders Johansson

Jag befinner mig i exakt samma problematiska situation, fast jag letar ett höt bord att ha till barstolar. Men allt är ju så fult!

2006-07-19 @ 21:01:25
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Anna

japp, man måste pussa många grodor innan man hittar den perfekta stolen!

2006-07-19 @ 23:00:48
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Lars Anders Johansson

Till skillnad från grodorna man bara lämnar bakom sig så kan man inte fylla sitt hem med en massa vedervärdiga stolar under tiden heller. Det kostar ju.

2006-07-20 @ 00:37:20
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Martina

Första gången jag är här, gillar bloggen! Det där är också min favoritstol, jag är lika "tokig" som tänker på att spara ihop till dem, tyvärr gillar inte sambon den idén!

2008-05-01 @ 21:59:23
URL: http://skepparegatan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0