Skräpmatsöverdos

Blä.
Nu har mina föräldrar varit på visit över helgen och jag känner mig som en uppstoppad kalkon. Det är något med mat som får deras hjärnor att klicka...
Inte för att vi har ätit speciellt hälsosamt innan på semestern heller men droppen var nog gårdagens slemmiga helt smaklösa kinamat som jag var tvungen att sätta i mig med ett leende på läpparna.

Så nu har jag varit och inhandlat diverse frukt och grönsaker, danskt rågbröd, keso och makrill, och jag ser fram emot att inte behöva äta en hamburgare mer, NÅGONSIN! kanske var det en överdos av äcklig mat som behövdes för att få mig in på rätt spår? Nu ska jag iallafall börja föra matdagbok här på bloggen. Kan vara rätt intressant att se vad jag stoppar i mig på en dag... eller en vecka. Ett fall för Du är vad du äter kanske?

Annars har helgen varit helt ok, i lördags var vi och promenerade på söder, kollade in streets marknad som förvisso var jättemysig (första besöket, har inte kommit mig för att åka dit tidigare) men tyvärr hade jag nog för höga förväntingar för jag tyckte att det var rätt fjuttigt. Känslan var liksom, var det inte mer än så?

Jag såg iallafall en del snygg design som jag blev lite sugen på och blev inbjuden till nån modevisning. Kan vara kul kanske.

På kvällen var det Eric Clapton konsert tillsammans med älsklingen, pappa och ett helt Globen fyllt av gråhåriga gubbar, men det var coolt. Visst kan han lira gitarr gubben men jag tyckte nog att gitarrsolona var för många och för långa. Måste varje låt hålla på i 15 minuter? Ja, ja.... det är väl jag som inte fattar storheten som vanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0