Projekt julsanering

Jag råkade i ett svagt ögonblick bjuda in en massa folk till glöggfest hos mig på lördag. Det kommer säkert bli jättemysigt men hu, nu måste jag ju börja städa! Det ser inte klokt ut hemma och fortfarande har vi en massa bygggrejer ståendes lite här och där i hörnen.

Idag är planen att tvätta så mycket kläder som möjligt så jag slipper ha torkställningen med all tvätt framme på lördag. Egentligen hade jag väl behövt tvätta sofklädseln också men att boka tvättid i tvättstugan är helt omöjligt med så kort varsel. Förresten kör vi mysbelysning, då ser man inte fläckarna :).

Sen måste jag förstås dra upp adventspyntet ur källaren. Upp med stjärnor och ljusstakar. Älsklingen kommer dö av bekymmer he he (han är ingen julfantast)

Och så måste jag ju förstås inhandla glögg och diverse tillbehör. Mmmm glögg *gott* men vad bjuder man på på en glöggfest? Bara pepparkakor och lussebullar eller?

Min klädsel har jag redan tagit hand om. Råkade gå och lunchshoppa idag (igen!) och hittade en fin vit stickad långtröja. Köpte ett par ljusgrå stickade strumpyxor till så det kan nog bli snyggt.

Nu måste jag skriva en till artikel, ingen rast, ingen ro...

Kommentarer
Postat av: linda m

Snyggt med grått o vitt!!

ha så kul på glöggfesten :-)
pepparkakor smakar gott med mögelost på. Det finns supermycket tips på Arlas hemsida

http://www2.arla.se/Default____20635.aspx

2006-11-28 @ 18:33:03
URL: http://lindamangat.blogspot.com
Postat av: kickan

jag var själv på glöggpartaj i helgen och har några bra tips därifrån med mig som jag gärna delar med mig av :)

GLÖGG russin, mandel
Pepparkakor.. vanliga men man kan även baka pepparkakor själv som stänger som man kan knapra på :) jättecharmigt!
till papparkakorna tycker jag det skall bjudas mögelostar i olika slag bredbara som skärbara...
I medmera tidningen var det även ett supergott recept på ostbollar rullade i nersmulade pepparkakor som man har tändstickor i :) verkligen ett tips :)

2006-11-28 @ 20:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0