Folklig köpfest

Var en stund på inrednings/hem och villa mässan idag, men måste ärligt säga att jag inte blev speciellt imponerad. Det hela liknade mest en jättestor möbel- och inredningsbutik och det mesta som fanns där var saker som man hade sett förut. Några visitkort slank dock ner i väskan ändå...
Jag gillade fotokakel, där kunde man designa sitt eget kakel med foton på, och även göra glasunderlägg, det vore nåt det. Kanske med bilder från sommarens reggaefestival?

Annars var det inte mycket att hänga i granen. Inte en enda utställare hade någon intresseväckande eller spektakulär monter av typen de brukar ha på bilmässor. Var är framtidens design frågar jag mig? Var är inredningsföretagens möbelprototyper som inte ännu finns i produktion? Om man bara ska gå och kolla på saker som redan är ute i affärerna kan man väl gå till butiken direkt. På så sätt slipper man trängas med hundratusen barnvagnar med skrikande barn i (jag förstår att barnen inte tycker det är särskilt kul att sitta timmar i en vagn på en varm och högljudd mässa).

Det bästa med mässan måste ha varit allt gratisgodis.

Och aga-spisarna, de är så sjukt coola.

16122-504

Kommentarer
Postat av: moni

Jag hade planer på att bege mig till mässan men glömde bort alltihop.
Kanske lika bra om jag förstår dig rätt.
Men den där spisen är verkligen sjukt cool.

2006-10-22 @ 18:24:47
URL: http://monitorbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0