Kakelsidor?

Fick en fråga av Lars:
 "vet någon en sida med kakel med mönster, inte det gammla vanliga.
tex från italien eller nåt sånt"

Och jag undrar detsamma. Själv är jag på jakt efter något handmålat, kanske portugisiskt?
Det här golvet var med i ett avsnitt från roomservice och är inhandlat på Maroc som ligger på söder i stockholm men tyvärr inte har någon hemsida.  Något sådant skulle jag kunna tänka mig fast inte fullt så färgglatt.
image782

När det gäller italienskt så finns ju alltid Bisazza som har mosaik i alla möjliga färger och former. Tyvärr tänker jag alltid på McDonalds när jag ser det. Tur att jag inte valde den bronzefärgade mosaiken i köket. Det hade jag ångrat gruvligt.

Kommentarer
Postat av: Linda H

M2 Stockholm adress www.m2stockholm.se har stort sortiment och framförallt kunnig personal. Jag har köpt kakel där i två omgångar. Det finns en hel del att välja mellan och beställa hem från Italien som jag gjorde. Rekommenderas verkligen. Boka tid innan du åker dit.

2007-06-19 @ 11:56:48
Postat av: linda m

har nästan likadant kakel på väggen i badrummet, fondvägg. köpt på http://www.tabboulihouse.se/

2007-06-20 @ 10:37:29
URL: http://lindamangat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0