Huset

Åh vi var och tittade på HUSET igår. Jag vill ha! Vi har tittat efter ett sånt hus hur länge som helst men de är i princip aldrig till salu. Det är ett vitt putsat funkishus med en ganska speciell arkitektur och en enorm öppen spis i vardagsrummet. Jag är kär.

Inuti var det väl som förväntat, gräsliga färger och bastupanel överallt. Det gör inget eftersom vi tänker riva ut allt ändå men jag blir lite sur över att man kan misshandla ett vackert hus så mycket. Det fanns till och med en platsbyggd bar i vardagsrummet.... och nej, den var inte snygg ha ha.

Så idag ska jag ringa till banken och höra hur vi ska gå tillväga, vi har ett lånelöfte som är högre än vad ägarna vill ha för huset. Fördelen är att vi är de enda som vet om att huset är till salu och de enda som har varit och kollat. Vi kan komma med ett bud till säljarna på en gång och kanske, kanske få det utan budgivning. Åååååh!

Kommentarer
Postat av: Linda H

Det är bara att slå till, innan andra visar intresse för huset. Budgivning är bara stressande och inte bra för plånboken. Vi har haft tur med våra husköp (två st) då vi i ena fallet kom överens om priset och vid det nuvarande prutade vi faktiskt 100 tusen! Det gäller att ha lite tur ibland, ni måste slå till med ett bud och visa ert intresse. Jag håller tummarna!

2007-05-04 @ 14:07:29
Postat av: Anna

Ja, vi sa till mäklaren att vi ville ha över helgen på oss att räkna och prata med banken så han ska ringa oss på måndag och då lämnar vi vårt bud. Det är så spännande så man kan dö!

2007-05-05 @ 07:15:01
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Mocca

Jäklars vad spännande, jag håller tummarna för att huset blir ert, och att strulet du skrivit om löser sig!

2007-05-05 @ 12:32:54
URL: http://mocca.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0