Sköna söndag

Idag har jag tillbringat dagen på balkongen och på handelsträdgården. Resultatet blev två balkongblommor. En lavendel som jag hoppas ska dofta underbart och en annan som jag inte kommer ihåg vad den heter, men fin var den.

image726

image727

Jag ÄLSKAR handelsträdgårdar. Jag var tvungen att gå omkring väldigt länge och titta på alla buskar och blommor jag bara måste köpa när vi får vårt hus.
Jag vill ha rosenbuskar och clematis, rhododendron förstås och pioner, och äppelträd och murgröna... och så massor av  tulpaner och vallmo, för att inte tala om kryddträdgården jag vill anlägga. Och just det, jag glömde förstås jordgubbarna och bärbuskarna he he... och den vintergröna japanska järneken.

Eh, det kommer se ut som ett växthus om jag får som jag vill.

Kommentarer
Postat av: moni

Jag har varit lite sen med att fatta att handelsträdgårdar är så härliga, men sen vi var där har det uppstått ett behov av att åka tillbaka!
Och jag känner igen det där drömmeriet om vad man ska göra den man skafar ett hus.. :)

2007-05-07 @ 12:20:51
URL: http://monitorbloggen.blogspot.com
Postat av: Anna

Man kan åka bara för den rena njutningens skull.
Men nu har vi faktiskt skaffat ett hus, hastigt och lustigt

2007-05-07 @ 13:05:18
URL: http://litenoettrig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0