Varför går helgen så fort?

Jag älskar mina helger och tycker att de borde vara ungefär fem dar i veckan.

Igår var en underbar dag. Hela femiljen började dagen med en solig morgonpromenad bort till bageriet i Brandbergen (de har världens godaste bröd och billigt är det!). Sedan åt vi frukost med varm choklad innan vi gav oss iväg för att titta på golv och handla nya innerdörrar tll huset. Det blev mina favoritdörrar i ek med liggande fanér.
image964
Här är nya dörrarna från Ekstrands

Sedan hann jag städa undan och packa upp några kartonger innan svärföräldrarna kom över på en liten fika.
Senare på kvällen kom en gammal klasskompis över på middag. Det blev grillat kött/halloumi, ugnsbakade rotfrukter, bönsallad och tzatsiki. Mycket gott!
Jag hade tänkt baka en äppelpaj också men vi var så mätta att ingen av oss orkade nån efterrätt. Sen blev det sedvanlig avslutning framför brasan. Tråkigare kan man ha.

Idag är vädret grått och trist. Jag hade tänkt sprida ut lite mossmedel och kratta ner löv i rabatterna men är inte så sugen på att gå ut för tillfället. Istälet fördriver jag tiden med att vika tvätt och försöka få det lite mindre rörigt här hemma. Senare kanske jag bakar den där pajen också...

image965

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0