Jag lever!

Men det är knappt....

utdrag ur helgen med mor och far...


mormodern till barnbarnet:
Vill du ha ett par såna här fina rosa tights?
barnbarnet: *rynkar på näsan* näää!
mormodern till mamman: *tar upp rosa tights ur påsen* titta jag köpte de här till barnbarnet, de är strl 122-128 de kan hon väl ha?
mamman: (som tidigare upplyst mormodern om att barnbarnet har strl 110-116 i byxor) nja, de är ju lite stora
mormodern: åh hon kommer bli jättesöt i dem!

akt två

barnbarnet till mamman: 
får jag bada?
mamman: nej, du badade ju i morse
barnbarnet: men jag vill bada nu!
mamman: nej du får inte bada nu, du får bada imorgon.
barnbarnet: men jag VILL bada nu!
mamman: nej, du får utslag om du badar så mycket
mormodern till barnbarnet: vill du bada?
barnbarnet: JA!
mormodern till mamman: men det är klart att hon ska få bada!
mamman: *surt* har du läst den där barnbarnsboken du fick i julklapp?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Som stulet ur en sketch av Jonas Gardell. Tyy-piskt.

2008-04-28 @ 18:08:38
URL: http://maersta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0