Ny kategori

För att fira min återfunna blogginspiration startar jag nu en ny bloggkategori. "medelklassperspektiv".

Min egen resa från arbetarklass till lägre medelklass går lite knackigt men stadigt framåt och förtjänar kanske att dokumenteras, eller åtminstone reflekteras över. Jag har visserligen inte fast jobb än (men vem har det nuförtiden?) men radhus, fin bil och snart två barn. Hyfsad levnadsstandard och enda anledningen till att vi inte åker på charter två gånger om året är för att vi inte prioriterar det. Helgerna ägnas åt husrenovering.
Så varsågoda!

Man vet att man är medleklass när man:

... inte behöver räkna ihop vad det man handlar på ICA kommer kosta eftersom man vet att pengarna på kontot räcker ändå.
... undrar hur folk som tjänar mindre än 20 000 i månaden överlever
... kollar lönespecen och förfasas över hur mycket man betalar i skatt
... väljer bostadsområde efter kriterierna, bra skolor, grönområden och rätt politisk färg

Kommentarer
Postat av: catya

Jag är medelklasswannabe.
White trash med pantflaskor till mellanmjölken?
Något du är bekant med. Mjölk.
COW! ;)

Kram o kläm.

2008-04-24 @ 10:34:28
URL: http://www.catya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0