Möbelmässan

Efter fyra timmar på möbelmässan somnade jag igår med träningsvärk i benen. Snacka om otränad...

Årets mässa var ok.
Offentlig miljö är som vanligt eoner mer inspirerande än de vanliga "hemmöblerna". Shabby chic gå och dö!
Hittade ett matbord från Stolab som jag måste ha. I björk med vitlaminerad borsskiva. Det var så nytt så det finns inte ens att beskåda på nätet än. Bild kommer kanske senare...

Blev lite inspirerad av ett företag som gjorde sittkuber och bord i betong och kom på att jag ska gjuta betongbord att ha som sängbord i sovrummet.

Och så... längst in bland studentgrejerna (som som vanligt är en salig blandning av riktigt bra design och klipp-och-klistra-grejer a´la dagis) gömd längst upp inne i ett hörn hittade jag det bästa på hela mässan!
En parkbänk!
Den finns förstås inte i produktion men DEN vill jag ha på uteplatsen framför huset! (graffitin på bänken är gjord av infälld valnöt)

image1038

Kommentarer
Postat av: Moster Mjölgumpa

Detta var verkligen en bänk att vilja ha. Graffiti i valnöt....wow!

2008-02-11 @ 18:35:19
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com/
Postat av: Emilix

Bänken var riktigt snygg! ...trots att jag inte är ett stort fan av grafitti. (men det är nog mest för att det är kludd på allmän plats... Lite lillgammal är jag nog allt...)

2008-02-16 @ 00:45:11
URL: http://emilix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0