Lite skön bänkspotting

...eller dagen i bilder.

Idag drog jag och Molly iväg till Älvsjö för att kolla in eget-företag-mässan. Den var dock så mördande tråkig att vi stack en kvart senare. Vidare in mot södra station för lite skön stadsluft och promenad i det underbara höstvädret. Här har ni bildbevisen.

Dagens outfits
På mässa måste man ju se representabel ut, jag kan ju säga att jag nog var den enda där med toffeldojjor på fötterna. Men det bjuder jag på. De är skönast i världen! Molly fick stå för den klassiska stilen med sin marinblårandiga klänning. Där har ni en tjej som vet hur man klär sig ;).
  
mamman: tunika H&M Logg, svarta jeans Vero Moda, skor Andiamo
bebisen: klänning Lindex Fix, strumpbyxor Kappahl

Til skillnad från gårdagen då regnet bara öste ner hela dan var solen på sitt allra bästa hösthumör

I väntan på bussen


höstvackert i Fatbursparken


Stockholms snyggaste parkbänk?

Gick uppför Götgatsbacken, slank in på American aparel för att kolla in fina träningskläder och deras söta trikåkläder i babystorlek men hittade inget som direkt föll mig i smaken, en annan dag kanske.

Sen somnade lillkorven lägligt nog medan jag passade på att gå in på Weekday och prova en massa cheap monday jeans. Jag är i stort behov av jeans just nu så jag tar ett par i varje färg tack!

lite jeansprovning

Fortsatte Horsgatan upp och käkade en något sen lunch på Sandy´s, en tråkig ceasarsallad och kaffe. Ett dåligt beslut baserat på akut hunger och att det var det mest barnvagnsvänliga stället inom synhåll.


Såg världens finaste träskor i lack utanför nån butik...


...och en solgul glad bänk utanför afroart där jag gick in och hittade världens underbaraste stickade barntöjor i ull. För små för Lea och stora för Molly tyvärr men kanske en julklapp till brorsonen?


Vidare upp mo Mariatorget och min absoluta favoritgata, Swedenborgsgatan (den är så mysig på nåt sätt) där jag fick syn på fler fina bänkar. Jag börjar ana en bänktrend?




se kände vi oss klara för dagen. Handlade en kanelbulle på presspyrån och tog tåget hem. Slutet gott, allting gott...


Kommentarer
Postat av: Tess

vilken mysig dag ni har haft! Molly är så himla fin att jag dör typ.. klämma

2008-10-22 @ 16:17:44
Postat av: Catya

Anna, kåt på bänkar?

Eller kåt på vad man gör på bänkar?



GUUU så snuskig du är! ;)



Och skitfina skor har du.

2008-10-22 @ 16:22:16
URL: http://www.catya.se
Postat av: Lotta

Ååååh, vad jag längtade tillbaka till Stockholm när jag läste det här inlägget!!!

Lyllo, lyllo, lyllo dig som bor där! :-)

2008-10-24 @ 15:10:55
URL: http://glimmerfield.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0