Trött

Enligt bloggen är jag vist ständigt trött nuförtiden. Men inatt var jag uppe och lämnade en nattvandrande femåring i sin säng typ fem gånger och matade en ovanligt hungrig liten korv fem gånger. Däremellan sov jag iofs som en gris men det är lika illa varje gång man måste gå upp just när man sover som bäst.

Gick upp vid halv sju när älsklingen hade åkt till jobbet, kollade nyheter, drack kaffe och fixade iordning kidsen. Sen till dagis och bussen till Farsta C för lite Mollyshopping, det är sjukt hur fort hon växer, snart är alla kläderna i strl 62 för små och jag har inte ens börjat handla nåt i strl 68. Men idag blev det en kofta och fina byxor från H&M. Lite fler strumpor också för det har hon brist på.

Sen var jag bjuden på lunch hos Stina, en annan gammal klasskompis och hennes söta tjej var också där. Alltid kul att catcha upp lite med folk man träffar alldeles för sällan.
Efter lunchen bussen tillbaka till dagis, en tur till centrum för lite mathandling och dagens roligaste kommentar.

Jag *letar efter ekologisk A-fil*
Lea: men mamma ta den här då med goda bakterier i (håller upp en Verum hälsofil)

Jag höll på att garva på mig, det där måste hon ha fått från TV.

Efter mathandling gick vi hem, först hade jag tänkt baka bullar men energinivån var nånstans på minus så det fick bli en sockerkaka istället. Slängde in en tvätt i maskinen och nu har jag precis tagit ut kakan och snart är det väl dags att laga mat också. Shit vad jobbigt det är att vara desperat hemmafru!

Nu vill jag att älsklingen ska komma hem och krama mig lite, egentligen skulle jag vilja gråta en skvätt också men det får nog bli en annan dag.


Kommentarer
Postat av: Stina

Stackare, Hoppas samtliga barn är mätta o håller sig i sina sängar inatt. tack för idag iaf! Kram

2008-10-15 @ 17:09:44
URL: http://girle.blogg.se/
Postat av: Johanna

krama

2008-10-15 @ 17:11:45
URL: http://www.maersta.se
Postat av: Sanna

Jag är också sviiiintrött, men har inga barn att ta hand om, så får min del är det mitt eget fel.



"Pigga" Kramar till dig.

2008-10-16 @ 08:16:08
URL: http://sannalivsnjutaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0