Hej jag heter Anna och jag är ätstörd...

Men säg nån som inte har en ätstörning i dessa dagar.

Det finns vissa saker som tydligen triggar igång ett ohämmat ätande från min sida. Det kan vara rostat bröd med marmelad, muffins eller nåt annat smarrigt men just idag var det ugnsomelett (lite ovätat).
Jag gjorde en med tanken att jag skulle äta halva till lunch (med en sallad till) och spara resten till en annan dag. Men tro fan det! När jag hade ätit ena halvan var jag ju tvungen att moffa i mig den andra också. Så nu måste jag ha ångest för det resten av dan. Och som om det inte var nog var jag tvungen att göra en sats av Leilas kolasnittar så nu har jag käkat tre såna också (måste ju smaka).



Ingredienser

100 100 g mjukt smör
1 1 dl strösocker
2 2 msk ljus sirap
2.25 2.25 dl vetemjöl
0.5 0.5 tsk bikarbonat
1 1 tsk vaniljsocker
1 1 tsk malen ingefära


Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa smör, strösocker och sirap krämigt.

3. Blanda vetemjöl, bikarbonat, vaniljsocker och malen ingefära och vänd ner det i smeten.

4. Dela degen och rulla ut till två längder.

5. Lägg längderna på en plåt med bakplåtspapper och platta till dem lite. Räffla med en gaffel.

6. Grädda längderna gyllene i mitten av ugnen i 12-15 minuter.

7. Låt dem svalna en aning och skär sedan längderna på snedden. Låt kolasnittarna svalna på plåten.


recept från recept.nu

Nej hädanefter är det tonfisksallad som gäller, det triggar inte igång ett skit.

Kommentarer
Postat av: Tess

Men anna fy på dig!

2008-09-02 @ 09:28:59
Postat av: Mona

Ojoj, det där receptet bläddrade jag fort ifrån!! Vill inte falla in i dåliga vanor här men måste erkänna att det såg ruskigt gott ut!!

2008-09-02 @ 18:39:52
URL: http://mittimittliv.bloggagratis.se
Postat av: Kommando-mamman

Finns det en tristare sallad än tonfisksallad?

2008-11-02 @ 09:03:37
URL: http://kommandomamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0