Ljuvliga vita ting

Det går mode i bloggande. Ett tag var det dagens outfit, för tillfället är det ljuvliga vita ting.

Inte nog med att varenda inredningsintresserad bloggare lägger ut softade photoshoppade bilder av sina virkade spetsdukar och extrema närbilder på örat till en tekopp. Alla bloggare verkar ha fastnat i tävlingen om vem som har det mest UNDERBARA, LJUVLIGA, GUDOMLIGT VACKRA livet.

I vart och vartannat blogginlägg läser man beskrivningar av vardagen som man skulle kunna tro var hämtade ur en roman av Jane Austen.
Hallå? Vart tog livet vägen? Det är inte kul, spännande eller ens intressant att se bilder på en liten barnhand med den snirkliga texten "mitt livs kärlek" om alla blogginläggen ser i princip likadana ut.

Jag kan hålla med om att en mjuk babykind är underbar men inte fan är det nåt underbart med bajsblöjor, degmage eller hemorrojdsalva i ögonen (eler är det bara jag som lyckas med det?). Jag vill läsa om folks liv, om det underbara visst, men också om det bizarra, jävliga, asroliga eller bara skittråkiga.
Jag hoppas verkligen att trenden dör ut och att nästa trend blir att videofilma sitt diskberg a´ la Lars von Trier.
Jag DÖR om jag måste läsa en enda vit, romantisk, underbar blogg till!!


Kommentarer
Postat av: Barbro

Hang in there kexet!

Din väntan är över.

Jag ska gnälla som aldrig förr, jag ska påpeka att jag är jävligt bajsnödig, klaga, och ta upp allt det där onda i världen, bara för att få fram att jag är lite finare, lite snyggare, lite bättre. ;)



Jag ska bara komma på något att skriva först...

2008-09-01 @ 14:12:43
URL: http://friskt.blogg.se/
Postat av: Anonym

=) vilket bra inlägg!! Du fick mig att skratta högt. Själv tycker jag att inredning e roligt men jag håller med dig.//H

2008-09-01 @ 20:24:57
URL: http://h-theo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0