Terapiarbete

Gårdagens projekt var att strippa hallen och riva ner den äckliga blå strukturtapeten. Det var äkta befrielse att riva ner skiten så nu är det så gott som rent i hallen (lite kvar men det tar jag idag). 
Sen ska det spacklas, slipas och målas vitt. Ytterdörren ska senare bytas ut till en i ek för att matcha våra snygga innerdörrar och en ny dörr ska på in till toaletten också. Golvet blir förmodligen ett grått klinkersgolv om jag kan övertyga älsklingen. Jag vill ha samma som vi hade i hallen i lägenheten men det var lite dyrt så jag måste vässa min arbumentationsförmåga först.

  
en betongren hall


hallen i lägenheten

Så nu sitter jag och inhämtar lite hallsinspiration. Tror att det blir en elfa-lösning  med skjutdörrar i den del där hatthyllan sitter och så behöver jag nån form av hatthylla och skoförvaring. MASSOR av skoförvaring. Helst ska det vara stilrent och snyggt också...

   
elfa i hallen? hatthylla och skoskåp från Länna möbler



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0