Stackars liten

Molly har varit lite småförkyld nu på kvällen men somnade´som vanligt. Hon har hostat lite under natten och för en stund sedan vaknade jag av att hon skrek högt, hade världens skrällhosta och lät som om hon inte kunde andas. Ringde vårdupplysningen som sa att det lät som falsk krupp, så nu sitter vi här i sängen med vidöppet fönster och hoppas att det ska bli bättre. Lillan verkar iallafall vara på bra humör nu trots rosslandet och det är väl positivt.
Jag hoppas verkligen att det går över så att vi slipper åka till barnakuten. Älsklingen är nämligen i Uppsala och jag har ingen lust att slita upp Lea mitt i natten för att åka taxi till sjukhuset.

Bli bra nu mammas lilla gryn :(

Kommentarer
Postat av: Catya

Nejje! Stackars liten!

Om det är falsk krupp hon fått så fasar jag med er. Det är så otroligt skrämmande när de rosslar och inte verkar kunna andas. :(

Seb-knas har ju det, förhoppningsvis först sista gången den gågna hösten/vintern, då det brukar bli bättre när de blir större.

Men näe, det enda man kan göra är ju att ta en iskall promenad eller liknande i princip.

Vi fick Mollipect och kortison också.



Hur gick det sen då? :(

Kräm.

2009-02-14 @ 08:24:31
URL: http://www.catya.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0