Gårdagens shopping

Jag får starta en ny kategori, gårdagens shopping eftersom jag alltid är så sen på att uppdatera ha ha.

Igår åkte jag till Farsta C för att hämta ett par jeans som lagts upp och så shoppade jag några nya pyjamasar till Mollybollen. Hon växer ju så fort och har redan vuxit ur pyjamasarna i strl 68!

Det blev en med dragkedja och en tvådelad från H&M, provade den tvådelade igår och den satt perfekt! Nu ser hon plötsligt ut som en stor tjej!


Inte jättebra att fota vita kläder mot vit bakgrund...

En liten vit tröja blev det också eftersom 74-garderoben fortfarande är rätt tunn. Men kan nån säga mig varför det inte finns några bodies? Det är ju det perfekta plagget för bebisar, och jag tycker faktiskt att man kan använda body längre än de fyra-fem första månaderna.
På H&M fanns nästan bara vanliga tröjor och de bodysar som fanns var upp till strl 62. Visst fanns det några enstaka i större storlekar men jag hittade inte en enda i strl 74. Katastrof!

PÅ Polarn och pyret och Lindex fanns iofs bodies men bara fula retroprints som jag är så trött på. Jag antar att det får bli en tur in till stan för lite seriös body-shopping ha ha.



Kommentarer
Postat av: Johanna

KappAhl har en del bodysar också, upp till storlek 86 tror jag, men det blir färre och färre ju längre upp i storlek man kommer...



Nameit har också, vet jag, men det gäller jua tt hitta en butik eller återförsäljare...

2009-01-21 @ 08:36:47
URL: http://www.maersta.se/
Postat av: Sara

Hmm, har aldrig haft några problem att hitta bodies och Edvin har stl 80 nu. Kanske är skillnad på kill - och tjejmodet? Kappahl, Lindex, Nameit, Åhlens samt alla snygga danska barnklädesmärken har det nog tror jag..

2009-01-21 @ 08:50:38
URL: http://sarisen.blogg.se/
Postat av: Anna

Johanna och Sara:

kanske är det jag som är kräsen, jag vet inte. Vi har nameit i vårt centrum men alltid när jag ska handla är just den storleken jag behöver slut. Just nu verkar det inte finnas några bodysar i strl 74 nånstans ;)

2009-01-21 @ 09:42:21
URL: http://litenoettrig.blogg.se/
Postat av: Stina

Åh vad fin den tvådelade pyamasen var! En sån MÅSTE jag köpa till majsan. Hon har förövrigt fortfarande en del bodysar, trots att hon snart är 16 månader. Särskillt nu på vintern är det bra, för då vet man säkert att det inte blir en glipa mellan byxa o tröja. Kram

2009-01-22 @ 13:02:53
URL: http://girle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0