Frusen

Nu har jag städat hela övervåningen och barrikaderat mig själv med laptopen i sovrummet. Älsklingen envisas nämligen med att ha ytterdörren på vid gavel eftersom han står ute och sågar till trappsteg till trappen. Men det betyder att det är ungefär 2 grader på nedervåningen och jag går inte ner innan det är varmt igen, möjligtvis en blixtvisit för att sätta på kaffe då.

Igår hade vi vuxenkväll och småttingarna var hos farmor och farfar.
 Vi åt gott på O´learys (fast jag fick be om en doggybag för jag orkade inte äta upp hälften ha ha pinsamt) och tog en lång promenad ,handlade godis och myste lite hemma.Sen gick vi och hämtade Molly. Lea sov kvar hos farmor och farfar och egentligen var planen att Molly också skulle göra det men jag ville inte lämna henne över natten eftersom honär så förkyld och har sovit så dåligt de senaste nätterna.

Nu håller älsklingen som sagt på och jobbar med trappen och jag ska snart göra kaffe. Sen vika tvätt, städa köket (så fort ytterdörren är stängd) och leta rätt på ett bra rödvinssåsrecept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0