arka vs barcelona

jag behöver en stol att ha i sovrummet. Den ska främst användas till att lägga kläder på men det är ju ett plus om den är snygg också. För tillfället har vi en ful pinnstol från Jysk som inte alls passar ihop med sovrummets numera ûberlyxiga känsla.

Jag funderar på en arka (grymt snygg form)

arka

Eller en barcelona (drömfåtöljen) men en sådan kanske förtjänar ett bättre öde än att fungera som klädbetjänt? Sjukt snygg är den iallafall och den skulle passa bra med känslan i sovrummet.

barca

Arkan hittade jag på retromoderndesign där det fanns sjukt mycket snygga grejer att frossa i. Eller  vad sägs om det här ägget för blygsamma 48 000 kronor. Jag erkänner att jag drabbas av habegär när jag ser den.

agg

Tänk er den i ett mysigt ombonat bibliotek. En kopp mjuk latte och en riktigt bra bok. Fast jag skulle nog vara för rädd att spilla kaffe så jag skulle nog inte våga krypa upp och mysa i en nästan 50 000 kronors fåtölj. Ja, ja drömma går ju.

Barcan såg jag hos living like leon men med tanke på att de säljer massor med plagiatgrejer så kan den knappast vara äkta va?
 Eller jo, det kanske den är... jag vet inte jag. Dyr som tusan iallafall. Men 7000 spänn är ju iallafall inom räckhåll. Det krävs kanske lite uppoffringar men är åtminstone mer överkomligt än ett 48 000 kronors ägg.

Aaaah! jag har definitivt drabbats av babylonsjukan. Bara tanken på att köpa en fåtölj för lika mycket pengar som en mindre bra begagnad bli är ju sjuk!

Kommentarer
Postat av: Anna (annasthlm)

Hej!
Jag tror du skulle gilla:
http://www.klassikeren.dk/
Där kan du dregla runt lite bland möblerna och kanske hitta en snygg klädbetjänt ;-)

Ha det så bra!
Kram
Anna
(annasthlm på Aff)

2005-12-12 @ 20:50:01
Postat av: Anna

åh, tack för tipset! Många smaskigheter där

2005-12-13 @ 09:26:28
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Lois

Googlade på Arka-stolen, och ramlade in här. Har du sett att de kommit i nyproduktion?
Såg nu att inlägget var gammalt som gatan, men ändå.. ;)

2007-05-28 @ 11:46:54
Postat av: Arehedda

Thanks, keep up the good work.

2009-07-02 @ 11:46:14
URL: http://arehedda.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0