Drömmer

Sitter och drömmer mig bort till ett hus med trädgård och idyll. Tittar på byggföretagens nyproduktioner och suckar. Det är inte ens kul.
Ska vi någonsin ha råd att köpa ett eget hus måste vi flytta. Och flytta från stockholm vill jag inte göra. Men vad gör man? 

Ja, ja än så länge är det ju inget problem eftersom jag pluggar och aldrig i livet får tillåtelse av bankerna att ta lån (så oansvarigt!) det spelar ju ingen roll att det är mycket billigare att bo i bostadsrätt än hyra något. Nu äger vi ju redan vår lägenhet så det är inget problem (så länge vi inte vill flytta härifrån).

Lyssnar på Laleh som spelar på TVn. Sambon är helt betuttad i henne och tycker att hon är vacker, vad kan jag säga? Det är bara att hålla med, hon är underbar.

L sitter i badkaret och leker dagis för sig själv
- nu kommer pappa!
- hej pappa
- inte din pappa
- annans pappa
- ska vi leka?

Jag vill ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0