Sökt sommarjobb

Nu har jag sökt ett (eller flera faktiskt) sommarjobb som jag verkligen, verkligen vill ha. Fast jag kommer nog inte få nåt. Om jag gissar rätt så kommer jag nog inte ens få ett "tack för din ansökan, men platsen är redan tillsatt"
Skit att jag ska vara så dålig på att skriva ansökningar! *arg på mig själv*  jag vet liksom inte vad jag ska skriva för att få det där drömjobbet som jag vet att jag skulle göra bättre än alla andra (mmm, självförtroendet är det inget fel på). Jag kan ju inte bara skicka iväg ett mail där det står

"Hej det är mig ni söker.  Jag är grymt bra på allt, och dessutom är jag snygg. Jag är kreativ, sjukligt strukturerad och oändligt ödmjuk. "

Nej det går ju inte...

Är det nån som kan tipsa mig om hur man skriver en bra ansökan? Eller om hur man får det där jobbet man vill ha? Förutom att känna någon då. Jag känner ingen, har inga som helst kontakter i medie-fucking-världen så det är bara att glömma.


Nu ska jag knåpa ihop ett mail till ett extrajobb jag verkligen vill ha också. Hjälp! någon?


Kommentarer
Postat av: Mocca

Här kommer lite tips:
börja brevet med att skriva varför dom ska anställa dig! Och att du är intresserad av vad dom gör. Vad du kan tillföra dom om dom anställer dig.
Undvik långa utläggningar om intressen och använd för guds skull inte ord som glad o positiv.
Lycka till!

2006-01-13 @ 18:01:52
URL: http://mocca.blogg.se
Postat av: Anna

ha ha, nä jag är ju varken glad eller positiv så det vore ju att ljuga iallafall *s*...

2006-01-13 @ 18:17:10
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: stina

jag tycker du kan börja typ så här: Nu kan nu sluta leta, jag är den ni söker. Och sen förklara varför du är så bra. Det funkade för mig när jag sökte till hm och det gick ju bra. Jag slog ut typ 1480 andra sökande...

2006-01-15 @ 18:39:54
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Maxmariam

Incredible site!

2010-06-29 @ 14:51:53
URL: http://maxmariam.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0