Petter

som jag tycker är världens bästa artist! (INTE) är en alldeles strålande textförfattare jämfört med Tomas Ledin.
Nu har jag den vedervärdiga "gilla-la-la-la-läget" på hjärnan. Hur dum får man bli?

Och de tre nominerade till Sveriges sämsta textförfattare är.... *trumvirvel*
Tomas Ledin
Per Gessle (har någon glömt klassikern "här kommer alla känslorna på en och samma gång"?)
och alla som någonsin ställt upp i melodifestivalen (gruppnominering)

Värst vad jag var på bra humör idag då.....
Bäst att lyssna på nåt bra nu

Kommentarer
Postat av: sofia

hahaha... det kan va kul att lyssna på skitdålig musik bara för att kunna klaga på den men de jobbiga e ju då att man har dom i huvet resten av dagen!

2006-06-28 @ 17:38:25
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Makeupmaniac

Ah en TILL som hatar Ledin...Å varenda JÄVLA sommar spelas hans urkramade disktraslåtar på radion, man slipper inte undan. Och Per Gessle, öööh, kan han ens SJUNGA? Jisses. Och alla ÄÄÄÄLSKAR sommartider hej hej och ställer sig upp och skriker med i låten med en knuten näve i luften och en halvliter Pripps blå i andra näven... Jippi. Eller?

2006-06-28 @ 22:18:51
URL: http://makeupmaniac.webblogg.se/
Postat av: Anna

sofia:
jag har inte ens nåt val. På mitt jobb spelar de nån radiokanal som heter typ"svenska favoriter". Heeela dagarna. Det är Ledin, Gessle, Magnus Uggla och hela schlagergänget, dag ut och dag in...

makeupmaniac:
jippi! svenska sommarfavoriter *kräk*

2006-06-29 @ 05:32:41
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Tanya

Rör inte min kompis, Gyllene tider är ju grymma ju! Men hörde Gilla läget på TV-allsången och fick ångest. För den som inte hört texten:

Du har försovit dig
Du vaknar när det ringer
Du borstar tänderna och kammar dig på en och samma gång
Du tar en kaffe i flykten, ja där du springer
Och ser hur t-banetåget precis lämnar sin perrong

Hur ska man då förhålla sig
Behålla sitt lugn

Man måste gilla läget
Gillalalala läget
Ja man får ta det som det kommer
Ta det som en man

Man måste gilla läget
Gillalalala läget
Ja man får se det som en prövning
Göra vad man kan
Gillalalala gillalalala gillalalala läget

Tiden räcker inte till allt som du ska göra
På jobbet verkar alla pocka på din uppmärksamhet
Ja folk sliter och drar
Skriker i ditt öra
Och du får se var gräns för din kapacitet

Väl hemma du nickar till framför TV:n
Och du drömmer om en hemmakväll,
Bara ni två
Du rycker till, har glömt nånting
Kollar mailen
Du har middagsgäster som plötsligt knackar på

Hur ska man du förhålla sig
Behålla sitt lugn

Man måste gilla läget
Gillalalala läget
Ja man får hoppas på det bästa
Inte spela svår

Man måste gilla läget
Gillalalala läget
Ja man får ta det som det händer
Hur det nu än går
Gillalalala gillalalala gillalalala läget

Hur ska man då förhålla sig
Säg säg säg
Hur ska man då förhålla sig
Behålla sitt lugn

Man måste gilla läget
Gillalalala läget
Ja man får ta det med en klackspark
Se det som ett skämt

Man måste gilla läget
Gillalalala läget
Ja man får hålla det på avstånd
Låta udda va jämnt

Man måste gilla läget
Gillalalala läget
Ja man får låtsas att de regnar
Bara va sig själv

Man måste gilla läget
Gillalalala läget
Ja man får tänka på nåt annat
Varsågod och svälj

Gillalalala gillalalala gillalalala läget
Gillalalala gillalalala gillalalala läget
Gillalalala gillalalala gillalalala läget

2006-07-01 @ 23:23:06
URL: http://tanya.webblogg.se
Postat av: Anna

Tanya.
har man bott i Halmstad och blivit tvångsmatad med Gyllene Tider varje jävla sommar går det inte att ha någon förkärlek till dem... (om man inte är hallänning förstås)

2006-07-01 @ 23:36:52
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: Tanya

Okej Anna, du är förlåten.
Själv lyssnade jag på dem när jag bodde i Slovenien och längtade tillbaka till Sverige. Dunkade på flickorna på TV2 och kände mig svenskare än någonsin tidigare. När lärarn kritiserade den svenska monarkin tog jag kvickt drottningen i försvar, "dissa inte mitt Sverige". Väl här var det balkanpop som gällde. Och nåde den som sa nåt om norra Juggeland. Nu försöker jag gilla läget lite mer, hör nån snacka skit om balkanbrudar, men gör det då ditt jävla as!

2006-07-02 @ 11:46:25
URL: http://tanya.webblogg.se
Postat av: Martin

Inte ALLA som någonsin ställt upp i melodifestivalen. Kom att tänka på ett, enligt mig, lysande undantag: Magnus Uggla, som 1979 kom sist i svenska uttagningen med "Johnny the rocker"

2006-07-13 @ 00:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0