jävla svenne-imperialism!

Jag gillar malmvägen, det går inte att undvika. Mina favvosnickare och ett gäng glada förortsbor, hur kan det misslyckas?
Men efter varje avsnitt sitter det ändå kvar en viss bitter eftersmak. Jag ser mer och mer bilden framför mig  av svenska missionärer som i mitten på 1900-talet åkte till afrika för att frälsa vildar och göra en god gärning.
Malmvägen är precis samma sak fast "nu ska vi åka till förorten och rädda ett gäng förortskids och göra en god gärning".
Om de har haft det för jävligt hela livet (vilket jag säkert tror att många av dem har) så tror jag inte att det blir bättre av att de fortfarande blir behandlade som objekt, må vara att de har bytt från att vara störande objekt som systemet vill göra sig av med till att bli objekt för kanal5s goda vilja.  
Jag är jävligt intresserad av hur bygget kommer se ut i slutändan men en "extreme-förort-makeover" är kanske inte bara positiv?

Kommentarer
Postat av: Mocca

Klockrent!
Jag gillar också Malmvägen (missade dock avsnittet igår *morr*) Det jag undrar lite över är hur det ska gå för dom sen? När kamerorna slocknar och Mattias o Johnnie inte finns där för dom. När dom har fått sina 15 minuter i rampljuset -vad gör dom med det...
Men jag gillar också Malmvägen och placerar den lite i samma fack som FCZ, en skön kontrast till alla andra slakskiga skit(såpor) som sänds.

2006-03-02 @ 11:24:55
URL: http://mocca.blogg.se
Postat av: Darkangel

Känner samma sak!
Visst. Bra tv!
Men vad händer sen?
"Svenneimperialism" är ett bra ord! Uttrycker nog det jag vill säga.
/D

2006-03-02 @ 11:48:01
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: christofer

Såg 10 minuter av ett avsnitt - tror att någon av Room Service-snickarna sa "jääävligt besviken" minst 12 gånger...

2006-03-03 @ 02:02:25
URL: http://dagensord.blogg.se
Postat av: Leifmarit

Thank you for the informative website

2009-03-11 @ 14:04:16
URL: http://leifmarit.iblog.co.th

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0