Stockholms nya designmecka?

Idag inviger Tensta konsthall sin nya museishop "Dark Rainbow shop". Där kommer man kunna hitta både mode, design och konsthantverk. Jag tycker det verkar riktigt spänande, och bara en sån sak som att uberhypade Ann-Sofie Back väljer att medverka tycker jag verkar lovande.

Tensta verkar för övrigt gå en väldigt spännande framtid till mötes. Bo 06 bjöd på nytänkande kring miljonprogramsarkitekturen och jag skulle iallafall inte ha något emot att lägga vantarna på något av de nybyggda radhusen på järingegränd.

    

Tensta konsthall tänker nytt och stort och jag hoppas bara att mediekolosserna inte tiger ihjäl utvecklingen i Tensta bara för att det är en sk. "betongförort".

Jag tycker att det som är på gång är kul och hoppas att andra förorter kan ta efter Tenstas exempel. Allt behöver faktiskt inte ha sitt centrum i city.

Amen ;)

Mer om vad som händer i Tensta kan du läsa på tenstabloggen


Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag gillar rubriken på ditt inlägg! Det ska bli kul att se "Dark Rainbow Shop" i verkligheten.

2007-02-04 @ 16:38:59
URL: http://tensta.blogg.se
Postat av: Anna

ja det känns lite så... jag vill också se shopen live, måste planera in en tripp till Tensta snart

2007-02-05 @ 06:56:43
URL: http://litenoettrig.blogg.se
Postat av: linda m

Tensta kanske är stället för mig ändå? Brukade ju alltid åka till Tenst Livs o handla kryddor o dylikt. Nu är det TRENDIGT också? ha-ha

2007-02-06 @ 14:05:49
URL: http://lindamangat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0