Äntligen lördag!

Toppendag idag trots det sjukt tråkiga vädret (dimma och snöslask). Började med en långfrukost och jag testade det nya low-carb brödet jag hittade på Ica Maxi, det var hyfsat gott fast lite konstigt i konsistensen. Men det funkade helt klart.

Sen kom Johanna förbi och hämtade vagnen och jag började plocka undan lite och vika lite tvätt (när tar tvätten slut? Jag tycker inte jag gör annat än tvättar och viker). När vi hade gjort oss iordning tog jag en övningskörningstur bort till Sickla, det gick också bra trots att det var första gången och lite knöligt med alla rondeller.

I Sickla tänkte vi fika men eftersom det inte fanns några sittplatser (hur kan man ha fik med två bord??) så handlade vi bara på Texas smokehouse, det var egentligen därför vi åkte dit. Det blev hängmörad entrecote och bearnaisesås som ska tilagas ikväll. Nu när vi inte äter rött kött så ofta så kan man ju passa på ;). Köpte några öl också att ha till maten. Finns inte mycket som går upp mot grillat kött och en kall öl, yummy!


middag från Texas

Nu på eftermiddagen har vi softat lite, jag köpte tulpaner så jag har piffat vardagsrummet, satt på en tvätt och fyllt diskmaskinen. Snart är det dags för middag. Och till dessert blir det tiramisu.

Jag älskar lördagar!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Å smaskigt! Ska också försöka ta tag i mig själv nu. Då kommer lördagarna blir godisdagar. Och familjemysdagar.



Snart har vi våra körkort, då kan vi åka till varann och grilla på lördagarna! ;)

2009-02-07 @ 17:54:30
URL: http://www.maersta.se/
Postat av: Nicole

Du har två utmaningar som väntar i min blogg.... =)

2009-02-07 @ 22:22:36
URL: http://www.varmdomorsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0