Gårdagen i korthet

Det blev en hektisk dag igår som började med en tur in till stan där jag shoppade en ny åkpåse till vagnen. Sedan hittade jag också snygga jackan på h&m hamngatan. Kollade in Polarn och pyrets slutrea lite snabbt men det var som vanligt inte mycket att ha.

vagnen med nya gråa åkpåsen

På Kappahl hittade jag en jättefin cremefärgad bh och trosor som fick följa med mig hem. Sedan blev det tur hem och lite jobb som skulle slutföras innan jag var tvungen att springa till dagis i den äckliga snömodden.

Fick ett samtal från min chef som bekräftade att jag kan börja jobba två dar i veckan snart så nu kommer jag bli en riktig working mom! Det ska faktiskt bli riktigt skönt att komma in i arbetslivet igen och få åka hemifrån och bara vara Anna ibland. Två dagar i veckan är helt perfekt att börja med då får jag ju liksom det bästa av båda världar.
Yey! Åka pendeltåg, äta på sunkiga lunchställen och få en anledning att sminka och klä på sig på morgonen. Det borde faktiskt firas med lite nya jobbkläder.

byxor och tröja från h&m

 Redan på måndag ska jag till jobet för att träffa chefen, prata lite och eventuellt intervjuas inför en ny (fast!) tjänst. Håller tummarna för att det går bra.

Efter dagishämtning åkte vi (liksom alla andra tydligen) och handlade lite på Ica Maxi. Lea fick bestämma fredagsmenyn så det blev quornlasagne och sallad. Senare Let´s dance (men jag måste ju kolla vem som åkte ut!), lite chips och dipp och office space. Älskar den filmen ha ha!

Nu ska jag gå och fixa frukost.


Kommentarer
Postat av: Alx

Alla spammare blockas!

vilken tuff vagn ni har!

2009-02-07 @ 11:20:44
URL: http://rudebilly.blogg.se/
Postat av: Catya

Det sjukaste var att jag tror att jag jobbar I Office Space.. Särskillt när det är crap med deras skrivare och kopiatorer. Det var längesedan jag såg den men skrattade så jag grät för det var som att sitta på jobbet i vissa stunder. ;)

2009-02-07 @ 12:53:57
URL: http://www.catya.se
Postat av: Johanna

Låter som en kanondag! :) Massa fynd ju.



Håller tummar och tår för att du får jobbet.

2009-02-07 @ 17:12:19
URL: http://www.maersta.se/
Postat av: Stina

Vilken härlig dag! O sjukt spännande med jobbgrejen, håller alla tummar jag har!

2009-02-08 @ 14:25:23
URL: http://girle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0