Äta bättre mat

Dags att se över matintaget igen. Känner mig som en fet, sladdrig, dallrig, jäsig, ballong. Väldigt konstigt eftersom jag garanterat gått ner i vikt fast det är över rumpan och låren, magen är idag svullen som jag vet inte vad. Skulle helst vilja gömma mig bara.

Kanske inte så konstigt när vi bara ätit skräpmat de senaste veckorna, men det skyller jag på att jag är så satans trött varenda dag när jag kommer hem från jobbet (C likaså) och det enda som finns att köpa om man inte vill laga mat själv i den här avkroken till förort är McDonalds och pizza, föga nyttigt alltså.

Inte så att jag ogillar förorten, gillar den skarpt faktiskt, men utbudet av restauranger är under all kritik. Här bor väl ändå minst lika mycket folk som i en mindre svensk stad. Det är innerstans fel, jag lovar! Jag har absolut ingen lust (eller öht möjlighet) att åka in till stan och äta bara för att jag inte har lust att laga mat själv. Ge mig en nyttig snabbmatsrestaurang NU! (motsägelsefullt?)

 

Nä, det är nog bara att börja laga mat. Fast jag behöver lite inspiration, hmmmm. Jag ska nog försöka göra en ny rätt varje vecka, med början på onsdag, onsdagar blir jättebra. Döper kategorin till onsdagsrecept.... ska genast börja leta.


Kommentarer
Postat av: emmah

De var faktiskt inte så mörka, eller jag har två par vanligt blåa. Men jag har ett par nästan svartgråblåmörka stuprör från Filippa K, kanske mer den färgen du söker efter, så kolla in dem. Fast då måste man väl lägga på 600:- på priset, frågan är om det är värt det?

2005-08-22 @ 22:23:12
URL: http://www.emmah.blogg.se
Postat av: Tormodella

Interesting. No more comment :)

2009-07-21 @ 13:30:15
URL: http://tormodella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0