Fruktbar dag?

Jag vet inte jag. Jag har väl fått en del gjort men det mesta är ännu ogjort.

Har konstaterat att introduktionsföreläsningar är meningslösa (som om jag inte visste det redan) samt att alla tycker det är lika jobbigt med "lära-känna-varandra-påhitt" och analyser om vilka förväntningar vi har på kursen. Det hade kunnat lösas bättre genom en obligatorisk pubkväll tror jag....

Annars har jag lagt reservationer på all obligatorisk kurslitteratur (utlånad redan förstås) och lånat en på timlån (skall läsas snart), ätit en icke-tillfredsställande lunch (den ena cafeterian hade ingen mat och den andra lika dålig mat som vanligt) och snackat lite med gamla kursare. Även köpt ett kollegieblock med Strindberg på framsidan (ska ersättas med väl vald annan bild, tål inte gubbfan!) och en ramlösa i automaten i kårhuset. So far so good, har höga förväntningar på den här terminen men man kanske inte bör ha det? För att inte bli besviken alltså....
Jo jag har skrivit ut en ansökan till svenska journalistförbundet också. kostar 50 kr i månaden men man får deras tidning.
Nu ska jag sätta mig och läsa inspirerande bok om livet på en tidningsredaktion he he

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0